czwartek, 27 listopada 2008

Numeryczny Model Terenu

Efekt mojego szperania w internecie, nauki, mielenia danych na wszelkie sposoby, czytania forum, itd. Od jakiegoś czasu spędzam trochę czasu z mapami, chyba to zajęcie w pracy które najbardziej lubię (nawet o tym nie wiedziałem. No i powolutku powolutku, najpierw układy współrzędnych, GPS, koordynowanie map, przesunąłem się do Numerycznego Modelu Terenu. Jakiś czas temu przeleciał nad ziemią radar i zrobił profil terenu (te dane są darmowe tutaj http://srtm.csi.cgiar.org/SRTM_FAQ.asp , jednak nie są najlepszej jakości ). Ale polaki to niezłe cwaniaki i mają swój model terenu dla polski który można kupić w CODGiK http://www.codgik.gov.pl/ . Koszt 20 zł za arkusz który odpowiada arkuszowi mapy 1:10 000. No najpierw męczyłem vertical mappera (plugin do mapinfo) ale te dane nie działały w nim wiec dostałem Global Mappera i tam zawalczyłem ponownie. Przykład


No a wszystko to jako wstęp do obliczeń w WindPro do których się przygotowuje. Takie obliczenia mają na celu określenie na podstawie danych terenu, masztu pomiarowego i wieloletnich danych ze stacji meteo, ilości wyprodukowanej energii przez elektrownię wiatrową.

Brak komentarzy: